Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen Education Festival Docent van het Jaar

Drs. M.A.C. Versluis

Faculteit Medische Wetenschappen/UMCG
drs. M.A.C. (Marco) Versluis

Marco Versluis is gynaecoloog en verloskundige. Hij doceert Voortplantingsgeneeskunde: van contraconceptie en vrouwelijke reproductieve gezondheid tot zwangerschap en geboorte. Binnen de faculteit is hij een van de voortrekkers op het gebied van internationalisering. Sinds 2012 is hij werkzaam als trainer in een trainingsprogramma voor chirurgen in Masanga (Sierra Leone). Hij werd niet alleen gekozen tot docent van het jaar van de medische faculteit maar ook genomineerd voor de titel beste Engels sprekende docent.

Versluis heeft een goed gevoel voor humor en past zijn verhaal moeiteloos aan aan het niveau van zijn gehoor, waardoor zijn colleges interactief en aantrekkelijk zijn en nooit vervelen. Hij weet bestaande kennis te activeren door de juiste vragen te stellen. Hij inspireert zijn studenten, daagt hen uit hun grenzen te verleggen, weet ze enthousiast te maken voor de leerstof en legt de grote lijnen uit. Wanneer studenten in de problemen komen, biedt hij 24 uur per dag ‘noodhulp’ en uitstekende ‘nazorg’ op de lange termijn. Versluis staat open voor discussie en is altijd bereid om zijn argumenten toe te lichten. Hij heeft zijn promotieonderzoek zo goed als afgerond en doet daarnaast onderzoek naar de beste methoden om medische studenten voor te bereiden op hun toekomst als arts. Tijdens zijn colleges experimenteert hij vaak met nieuwe manieren om studenten te motiveren.

Laatst gewijzigd:21 april 2022 11:42