Over ons Werken bij de RUG Daarom werk je bij de RUG YoungRUG Over YoungRUG Projecten/Werkgroepen

Career Perspectives (afgerond)

Het doel van de werkgroep ‘Career Perspectives’ is om meer inzicht te krijgen in de loopbaanmogelijkheden van young professionals. Daarnaast wil YoungRUG een sleutelrol spelen in de interfacultaire uitwisseling van loopbaanmogelijkheden.

In dit project formuleerden we verschillende vragen voor jonge professionals om meer informatie te krijgen over hun wensen, behoeften en uitdagingen binnen de organisatie en hun verwachtingen voor loopbaantrajecten. Deze vragen gaan over de rol van de RUG bij het bieden van persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden en loopbaangerelateerde activiteiten voor young professionals.

Na analyse van de gegevens uit de focusgroepgesprekken met jonge professionals, besloten we om het standpunt van de manager over loopbaanperspectieven voor jonge professionals binnen de RUG te onderzoeken. Hiervoor hebben we diverse interviews gehouden met managers van young professionals binnen de RUG. Het eindrapport is in voorbereiding en zal worden gedeeld met alle relevante aandeelhouders.

Resultaten

We organiseerden online focusgroepen om de loopbaanperspectieven voor jonge support staff medewerkers te bespreken. We verzamelden waardevolle input en besloten de bijdragen te verrijken met de perspectieven van RUG-managers en de Unie. Daarom zijn er interviews gehouden met managers en de vertegenwoordiger van de Unie. We hebben deze resultaten samengevat in een rapport. Als je dit rapport wilt ontvangen, stuur ons dan een e-mail (young@rug.nl).

Laatst gewijzigd:27 maart 2024 14:49