Over ons Werken bij de RUG Daarom werk je bij de RUG

Dr. H.T.A. (Hilda) Amsing

dr. H.T.A. (Hilda) Amsing

Dr. H.T.A. (Hilda) Amsing – Director of Education Pedagogical and Educational Sciences/Associate professor/ Head of SPO - h.t.a.amsing@rug.nl

Dr. Hilda Amsing is aan de Rijksuniversiteit Groningen begonnen als student, heeft hier haar PhD gehaald en vervolgt nu haar carrière aan dezelfde universiteit als Associate Professor en directeur van de afdeling Pedagogische en Onderwijswetenschappen van de Faculteit Gedrag- en Maatschappijwetenschappen. Haar interessegebied is de geschiedenis van het onderwijs.

Hoe is het om bij de Rijksuniversiteit Groningen te werken?

We hebben studenten en medewerkers uit de hele wereld en we zijn erg geïnteresseerd in elkaar. We willen van alles leren over elkaars gewoontes, opvattingen, interesses en expertise. Daarnaast wil ik graag geloven dat we open staan voor elkaar en dat we elkaar niet beoordelen op sekse, culturele achtergrond, ras, handicap of seksuele identiteit. Veelvormigheid is een kwaliteit.

Hoe zou u uw werk omschrijven?

Mijn werk is heel divers en uitdagend. Het bestaat uit een combinatie van onderwijs, onderzoek, begeleiding van bachelor-, master- en PhD-studenten bij hun proefschrift en leidinggeven aan medewerkers. Als directeur van de afdeling Pedagogische en Onderwijswetenschappen van de faculteit ben ik ook verantwoordelijk voor een aantal managementtaken.

Wat maakt uw werk bij de Faculteit Gedrag- en Maatschappijwetenschappen zo leuk en interessant?

Wat mijn werk bij de Faculteit Gedrag- en Maatschappijwetenschappen zo leuk maakt is de diversiteit. Ik werk met mensen die dezelfde fascinatie hebben voor de geschiedenis van het onderwijs, mensen die heel gepassioneerd zijn om studenten te helpen kritische en geëngageerde pedagogen en onderwijsdeskundigen te worden.

Wat vindt u van de Rijksuniversiteit Groningen als werkgever?

De Rijksuniversiteit Groningen heeft oog voor talent en biedt je de mogelijkheid je verder te ontwikkelen en een bijdrage te leveren aan de onderzoeks- en onderwijsgemeenschap op een manier die past bij je talenten.

Hoe zou u de Rijksuniversiteit Groningen omschrijven aan een buitenstaander?

De Rijksuniversiteit Groningen heeft een vrij relaxte sfeer die is gebaseerd op samenwerking en vertrouwen. Dat is goed voor zowel medewerkers als studenten.

Vindt u Groningen een fijne stad om in te wonen en te werken?

Ja. De Rijksuniversiteit Groningen vervult een belangrijke rol in de stad en de verhouding tussen het aantal bewoners en het aantal studenten zorgt ervoor dat dit een jonge stad is, met veel mogelijkheden voor leuke activiteiten en allerlei soorten culturele evenementen.

Laatst gewijzigd:24 september 2020 15:28