Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

TAG White paper presentation “Open Educational Resources: Too good to be true or the future of education?” Series: Open Pedagogy at UG (Part 2)

Wanneer:di 01-11-2022 12:00 - 13:00
Waar:Blackboard Collaborate

De Community of Practice voor “Teaching Innovation in STEM Education” besloot onlangs om Open Educational Resources (OER) te bestuderen. De Rijksuniversiteit Groningen bevordert het gebruik van OER via de Universiteitsbibliotheek en de Open Education pijler van het Open Science-programma.

Terugkomende vragen betreft dit onderwerp zijn: kan een gratis studieboek van goede kwaliteit zijn? Zijn ze actueel en betrouwbaar? In deze Webinar gaan we in op verschillende soorten OER, waaronder open-acces studieboeken, open-acces interactieve tools, open-acces cursussen, MOOC's en een open-source opdrachtenplatform. Naast deze vragen, zal er worden gekeken naar hoe OER-samenwerking betere verificatie van materialen mogelijk kan maken. Tenslotte zal het belang van OER worden onderstreept als onderdeel van de “Recognition and Reward” initiatieven.

Deze sessie behandelt de hoogtepunten van een whitepaper project van de Community of Practice voor "Teaching Innovation in STEM Education".

Link naar de online sessie: https://eu.bbcollab.com/guest/988e1d5756cf454e890d547ccd31c506