About us Organization Rules and regulations Education

Date:18 November 2022
Author:Groningen Topsportstudiestad
Arjeb Robben in de 'Aanpakkers'

Een bijzondere gast in de nieuwste aflevering van de 'Aanpakkers'. In de special van de 'Aanpakkers' duikt Arjen Robben in de kwaliteiten van een échte aanpakker. Met bijna twintig jaar ervaring weet de oud-profvoetballer precies hoe het is om het uiterste uit jezelf te halen en dromen na te jagen.

Ook in zijn carrière ging dit niet zonder slag of stoot. "Tegenslagen heb je juist nodig om mentaal sterker terug te komen", vertelt hij. Met een flinke dosis doorzettingsvermogen, wilskracht en zijn topsportmentaliteit heeft de FC Groningen-held uiteindelijk een zeer succesvolle loopbaan weten te behalen. Daarmee wil hij iedereen een belangrijke boodschap meegeven: als je echt iets wilt, kun je een weg vinden om het te bereiken.

Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool Groningen, Gemeente en provincie Groningen, Topsport Talentschool, Stichting Bea en Meer en Beter Bewegen lanceerden in samenwerking met de deelnemende topsportorganisaties FC Groningen, Donar, Samen Lycurgus en Topsport Noord halverwege januari het initiatief de ‘Aanpakkers’.

Een jaar lang worden zes toptalenten uit het Noorden gevolgd die er alles aan doen om hun sportieve droom uit te laten komen. Vallen, opstaan, doorbijten en aanpakken! Naast RUG-student en volleyballer Markus Held zijn dat atlete Britt Weerman, roeister Louise Liemberg, basketballer Kjeld Zuidema, voetballer Daniël van Kaam en handbikster Melanie Helweg.