About us Organization Rules and regulations Education
Header image Groningen Topsportstudiestad

RUG/Hanze ACLO-team Groningen opnieuw de sterkste in de Batavierenrace!

Date:30 April 2023
Author:Groningen Topsportstudiestad
Het winnende team

Het RUG/Hanze ACLO-team Groningen heeft de 51e editie van de Batavierenrace gewonnen. Het RUG/Hanze ACLO-team liet in de estafetteloop tussen Nederlandse universiteiten Wageningen en Utrecht achter zich. Vorig jaar was het RUG/Hanze ACLO-team ook de snelste in de Batavierenrace.

De Batavierenrace bestaat in totaal uit 25 etappes tussen Nijmegen en Enschede en beslaat in totaal 175 kilometer. De race begon in de nacht van vrijdag 28 op zaterdag 29 april en de 25e en laatste etappe vond op de zaterdag aan het einde van de middag plaats. Uiteindelijk bleek RUG/Hanze ACLO-team Groningen de snelste in 10 uur, 20 minuten en 47 seconden.

RUG/Hanze ACLO voerde de gehele race een zeer spannende strijd met Wageningen en Utrecht. Na 21 etappes ging Groningen aan kop, mede dankzij oud RUG-topsportstudent Ids Dijkstra, maar na de 23 etappe nam Wageningen de koppositie over. Uiteindelijk was het RUG-topsportstudent Job IJtsma die in de afsluitende etappe iedereen zijn hielen liet zien en met een geweldige race RUG/Hanze ACLO-team Groningen de eindzege bezorgde.

decorative image
Het RUG/Hanze ACLO-team Groningen na de fraaie prestatie