About us Organization Rules and regulations Education
Header image Groningen Topsportstudiestad

Renate Groenewold in speciale aflevering van de 'Aanpakkers': "Pak je droom aan."

Date:13 July 2022
Author:Groningen Topsportstudiestad
Oud-topschaatster Renate Groenewold

In een speciale aflevering van de 'Aanpakkers' vertelt oud-topschaatster Renate Groenewold over haar roemruchte carrière. De geboren en getogen Groningse won ondere andere twee Olympische zilveren medailles en werd wereldkampioene Allround in 2004. In deze video vertelt ze wat er nodig was én is om bij de absolute top te horen en successen te behalen.

De 'Aanpakkers' is een documentaire-serie over een zestal talentvolle noordelijke topsporters. Eén van hen is RUG-student psychologie Markus Held, volleyballer van Lycurgus. Met de 'Aanpakkers' wordt de inspirerende werking van topsport ingezet richting een breed publiek. De 'Aanpakkers' is ontstaan uit een samenwerking tussen Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool Groningen, Topsport Talentschool, Stichting Bea, Meer en Beter Bewegen en de gemeente en provincie Groningen in samenwerking met de topsportclubs FC Groningen, Donar en Lycurgus.

decorative image
Renate Groenewold