About us Organization Rules and regulations Education
Header image Groningen Topsportstudiestad

(Oud-)topsportstudenten van de RUG vallen in de prijzen tijdens Sportgala Groningen 2023

Date:13 December 2023
Author:Groningen Topsportstudiestad
Marloes Oldenburg op het podium van Martiniplaza

Het was een mooie avond voor (oud-)topsportstudenten van de Rijksuniversiteit Groningen tijdens het jaarlijkse Sportgala Groningen. Alumna Marloes Oldenburg werd verkozen tot Sporter van het jaar, student geneeskunde Erik Talens won de prijs van Sportploeg van het jaar.

Roeister Marloes Oldenburg dankte haar uitverkiezing mede aan de wereldtitel die ze dit jaar behaalde in Belgrado in de vier-zonder. Daarnaast won ze een bronzen medaille tijdens het EK. Marloes studeerde bewegingswetenschappen aan de RUG en maakte via de ACLO kennis met het roeien. Daarin is ze nu uitgegroeid tot een wereldtopper en gaat ze voor goud, volgend jaar tijdens de Olympische Spelen in Parijs.

decorative image
Een trotse Marloes Oldenburg met de prijs van Sporter van het jaar van de provincie Groningen

Ook student geneeskunde Erik Talens viel in de prijzen. De roeier van Gyas won eind juli tijdens het WK Roeien -23 in het Bulgaarse Plovdiv zilver met de mannen dubbelvier. Samen met Jelle Bakker (topsportstudent van de Hanzehogeschool) en Lucas Keijzer werd Erik in Martiniplaza in het zonnetje gezet als Sportploeg van het jaar.

decorative image
Erik (rechts) trots op het podium van Martiniplaza. Links staat Jelle Bakker en in het midden Lucas Keijzer.

Loading comments...