About us Organization Rules and regulations Education

Nieuwe video van De Aanpakkers met topsportstudent Lars van Oostrum

Date:06 July 2023
Author:Groningen Topsportstudiestad
Lars van Oostrum tijdens een training

Topsportstudent Lars van Oostrum is dit jaar één van de zes talentvolle sporters die gevolgd wordt in de videoserie 'De Aanpakkers.' De judoka behaalde onlangs zijn bachelor Econometrie aan de RUG.

In de nieuwe video komen zijn vader en zijn trainer Marcel Joling aan het woord. Zijn vader deelt mee dat Lars vroeger geen uitblinker was in judo, maar juist nu wel succesvol is. Marcel vertelt ons over Lars' ongelooflijke doorzettingsvermogen en hoe hij van een judoka met weinig zelfvertrouwen is getransformeerd tot een ware kanjer in de sport.

In seizoen 2 van 'De Aanpakkers' worden zes toptalenten uit het Noorden een jaar lang gevolgd die er alles aan doen om hun sportieve droom uit te laten komen. Vallen, opstaan, doorbijten en aanpakken!

De Aanpakkers is een initiatief van Meer en Beter Bewegen, Topsport Noord, Stichting BEA, Sport050, provincie Groningen, de Topsport Talentschool, Hanzehogeschool Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen.