About us Organization Rules and regulations Education
Header image Groningen Topsportstudiestad

Markus Held in de 'Aanpakkers': Het echte werk!

Date:13 October 2022
Author:Groningen Topsportstudiestad
Markus Held in de 'Aanpakkers': Het echte werk

Volleyballer Markus Held is onlangs begonnen aan een nieuw seizoen met Samen Lycurgus in de eredivisie. De student psychologie aan de Rijksuniversiteit heeft zich de laatste maanden flink in het zweet gewerkt om klaar te zijn voor het echte werk. De doelen van de spelverdeler en het team zijn duidelijk. Meedoen om de prijzen. Dat vertelt Markus in een nieuwe aflevering van de 'Aanpakkers.'

Dat betekent iedere dag keihard werken en beter worden. Het competitieve zit al van jongs af aan in Markus. Succes is verslavend en Held is klaar voor een nieuwe kick. Deze Aanpakker is ready. Voor het nieuwe seizoen, voor nieuwe successen, voor het opnieuw ervaren van dat onoverwinnelijke gevoel.

Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool Groningen, Gemeente en provincie Groningen, Topsport Talentschool, Stichting Bea en Meer en Beter Bewegen lanceerden in samenwerking met de deelnemende topsportorganisaties FC Groningen, Donar, Samen Lycurgus en Topsport Noord halverwege januari het initiatief de ‘Aanpakkers’.

De ‘Aanpakkers’ is één van de projecten waarbij de inspirerende waarde van topsport wordt ingezet richting een breed publiek. Zes talenten uit het noorden worden een jaar lang gevolgd.

Naast Markus Held zijn de hoofdrolspelers in de documentairereeks voetballer Daniël van Kaam, roeister Louise Liemberg, basketballer Kjeld Zuidema, atlete Britt Weerman en handbikester Melanie Helweg. Per sporter worden zes minidocumentaires en veel andere content geproduceerd.

Loading comments...