About us Organization Rules and regulations Education

Marit Auée met Oranje onder 20 naar WK voetbal in Costa Rica

Date:01 August 2022
Author:Groningen Topsportstudiestad
Marit combineert studie met voetballen.

Voetbalster Marit Auée beleeft een bijzonder jaar. De studente Bewegingswetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen maakte in mei de overstap van PEC Zwolle naar landskampioen FC Twente en komt deze maand met Oranje onder 20 in actie op het WK in Costa Rica.

De 20-jarige Marit speelde zich afgelopen seizoen bij PEC Zwolle in de kijker en dwong zo een overgang af naar kampioen FC Twente. Met die ploeg gaat ze komend seizoen in de Champions League spelen. Eerst komt ze echter in augustus met Oranje nog in actie op het WK onder 20 in Costa Rica. Oranje onder 20 opent op 11 augustus het toernooi tegen Japan. De andere tegenstanders in de poule zijn de Verenigde Staten en Ghana.

In onderstaande video zien we Marit trainen met de Jong Oranje Leeuwinnen op de KNVB Campus in Zeist en vertelt ze hoe zij de studie Bewegingswetenschappen combineert met voetballen op het hoogste niveau.