Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwe podcastaflevering met Robert Prey over muzikale streamingplatforms

20 december 2022
Robert Prey (links), Wim Brons en Tina Kretschmer
Robert Prey (links), Wim Brons en Tina Kretschmer

Aflevering 39 van de In de Wetenschap-podcast: Robert Prey over de invloed van streamingplatforms en sociale media op muzikanten, de muziekindustrie en onze cultuur.

Dr. Robert Prey, adjunct-hoogleraar Media Studies, is deze aflevering te gast. Afgelopen maand nog ontving hij een ERC Starting Grant van 1.5 miljoen. Podcast-hosts Wim Brons en Tina Kretschmer bevragen hem over de betekenis van de ERC-beurs voor hem en het onderzoek wat hij hiermee kan gaan doen naar de invloed van streamingplatforms en sociale media op muzikanten, de muziekindustrie specifiek en onze cultuur in het algemeen.

Daarnaast heeft Tina nieuws over de Team Science Award die is gewonnen door de HyBRit onderzoeksgroep van Katja Loos.

Wil je meer weten over Prey en zijn onderzoek? Lees dan eens dit achtergrondartikel.

Laatst gewijzigd:21 december 2022 10:31
Deel dit Facebook LinkedIn
View this page in: English

Meer nieuws

  • 17 juli 2025

    Veni-beurzen voor elf RUG-onderzoekers

    Aan elf onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen en het UMCG is een Veni-beurs van maximaal 320.000 euro toegekend:  Quentin Changeat, Wen Wu, Femke Cnossen, Stacey Copeland, Bart Danon, Gesa Kübek, Hannah Laurens, Adi Stoykova, Frank Tsiwah,...

  • 14 juli 2025

    Hoe de ooit droge Middellandse Zee met water werd gevuld

    Met behulp van hoge-resolutie landschapsevolutiemodellen toonden onderzoekers aan dat de Middellandse Zee zich al lang vóór de doorbraak van de Atlantische Oceaan begon te vullen.

  • 14 juli 2025

    Grunnegs en Drèents krijgen vaste plek in de klas met MOI

    Vanaf schooljaar 2025-2026 start het onderwijsprogramma MOI: Meertalig Onderwijs in Grunnen en Drenthe, dat streektaal een vaste plek geeft in het basisonderwijs. MOI brengt het Grunnegs en Drèents spelenderwijs de klas in, als structureel onderdeel...