KNAW Faces of Science: Kirsten van den Bosch geeft inkijkje in bestaan als jonge onderzoeker

Op initiatief van de KNAW en De Jonge Akademie geven vijftien jonge onderzoekers een inkijkje in hun leven en de wetenschap. Zij zijn de komende periode online te volgen aan de hand van filmpjes, blogs, artikelen en meer. Kirsten van den Bosch, onderzoeker Orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen, is een van de geselecteerde ‘Faces of Science’. Doel is jonge wetenschappers in de schijnwerpers te zetten en te laten zien wat het leven als wetenschapper inhoudt, vooral aan jongeren die staan voor een studiekeuze.
Op Faces of Science berichten jonge wetenschappers die bezig zijn met hun promotieonderzoek over hun leven, onderzoek en passies. De wetenschappers laten zien wat de dagelijkse praktijk is van het werken in de wetenschap en waar ze mee te maken krijgen. Het profiel van gedragswetenschapper Van den Bosch, inclusief video en eerste blogbijdrage, staat nu online.
Het effect van geluid
Van den Bosch onderzoekt het effect van geluid in je hersenen. We zijn vierentwintig uur per dag omgeven door geluid, maar wat doet die ‘geluidsomgeving’ met verschillende groepen mensen, bijvoorbeeld mensen met verstandelijke of visuele beperkingen?
Laatst gewijzigd: | 18 maart 2022 14:58 |
Meer nieuws
-
30 juni 2025
Wetenschap Werkt | RuimBaan voor statushouders
Statushouders hebben vaak genoeg kennis en kunde maar niet de geschikte diploma’s of praktische handvatten om in Nederland aan een geschikte vaste baan te komen. Bovendien spelen culturele verschillen en verwachtingen een grote rol bij zowel...
-
17 juni 2025
Het brein als blokkentoren
Al decennialang probeert Monicque Lorist, hoogleraar cognitieve neuropsychologie, te ontrafelen hoe het menselijk brein werkt. Wat beïnvloedt ons denken? Wat gebeurt er als we moe zijn, of ouder worden? “Er is nog zo veel wat we niet weten. Vragen...
-
16 juni 2025
Wetenschap Werkt | Druk & Dwars
Nogal wat kinderen vertonen energiek en eigenzinnig gedrag dat niet past bij de eisen van onze samenleving. Ouders, leerkrachten en pedagogisch medewerkers willen daarom graag handvatten om ermee om te gaan, zonder gelijk het hulpverleningscircuit...