KNAW Faces of Science: Kirsten van den Bosch geeft inkijkje in bestaan als jonge onderzoeker

Op initiatief van de KNAW en De Jonge Akademie geven vijftien jonge onderzoekers een inkijkje in hun leven en de wetenschap. Zij zijn de komende periode online te volgen aan de hand van filmpjes, blogs, artikelen en meer. Kirsten van den Bosch, onderzoeker Orthopedagogiek aan de Rijksuniversiteit Groningen, is een van de geselecteerde ‘Faces of Science’. Doel is jonge wetenschappers in de schijnwerpers te zetten en te laten zien wat het leven als wetenschapper inhoudt, vooral aan jongeren die staan voor een studiekeuze.
Op Faces of Science berichten jonge wetenschappers die bezig zijn met hun promotieonderzoek over hun leven, onderzoek en passies. De wetenschappers laten zien wat de dagelijkse praktijk is van het werken in de wetenschap en waar ze mee te maken krijgen. Het profiel van gedragswetenschapper Van den Bosch, inclusief video en eerste blogbijdrage, staat nu online.
Het effect van geluid
Van den Bosch onderzoekt het effect van geluid in je hersenen. We zijn vierentwintig uur per dag omgeven door geluid, maar wat doet die ‘geluidsomgeving’ met verschillende groepen mensen, bijvoorbeeld mensen met verstandelijke of visuele beperkingen?
Laatst gewijzigd: | 18 maart 2022 14:58 |
Meer nieuws
-
11 juni 2025
Liekuut | Topsport is een verbinder én een waardevolle proeftuin
Is topsport alleen leuk voor de mensen die het doen? Er gaat geld en aandacht naartoe, er zijn speciale regelingen voor studenten die topsport doen, kranten staan bol van het sportnieuws, maar wat levert het ons, als maatschappij, op?
-
07 mei 2025
Leerlingen onderzoeken geluid rondom scholen
Psycholoog Kirsten van den Bosch weet het al langer: geluid is veel meer dan achtergrondruis. Nu krijgt ze de kans om dat grootschalig zichtbaar te maken.
-
29 april 2025
Elitisme even bedreigend als populisme
Bij ‘racisme’ of ‘seksisme’ worden mensen beoordeeld op huidskleur of gender en als gevolg daarvan anders en minderwaardig gevonden. Maar er is ook iets wat je ‘educationisme’ zou kunnen noemen: ‘hoogopgeleiden’ die neerkijken op ‘laagopgeleiden’....