Over ons Actueel Evenementen Promoties

Synthesis and catalytic application of macroscopic zeolite beads with hierarchical porosity

Promotie:Mw. Z. (Zahra) Asgar Pour
Wanneer:17 januari 2023
Aanvang:09:00
Promotors:P.P. (Paolo) Pescarmona, Prof, F. (Francesco) Picchioni, Prof
Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Science and Engineering
Synthesis and catalytic application of macroscopic zeolite beads
with hierarchical porosity

Nieuwe zeolieten gebruikt als katalysator

Het promotieonderzoek van Zhara Asgar Pour was gericht op de synthese en katalytische toepassing van macroscopische en hiërarchische zeolietkorrels met behulp van harde sjabloontechnieken. De hiërarchische porositeit die bestaat uit grotere meso- en macroporiën is nuttig om de diffusiebeperking te verminderen. Deze diffusiebeperking is een nadeel is van microporeuze zeolieten. De gestructureerde zeolieten zijn gebruikt als heterogene katalysatoren in verschillende reacties zoals acylering, acetalisatie, biobased opwaardering en epoxidatiereacties.

Zhara Asgar Pour verrichtte haar promotieonderzoek bij de afdeling Producttechnologie van het Engineering and Technology institute Groningen (ENTEG). Zij werkt nu als R&D Researcher bij Kisuma Chemicals (Veendam).