Over ons Actueel Evenementen Promoties

Antimicrobial and beneficial properties of bacterial species isolated from phyllospheric microbiota

Promotie:Mw. C.Y. (Claudia) Munoz Moreno
Wanneer:30 juni 2022
Aanvang:11:00
Promotor:O.P. (Oscar P) Kuipers
Copromotor:dr. A. (Anne) de Jong
Waar:Academiegebouw RUG
Faculteit:Science and Engineering
Antimicrobial and beneficial properties of bacterial species
isolated from phyllospheric microbiota

Belang van bacteriën voor gezondheid van planten

Sommige bacteriën in het microbioom van de plant spelen een belangrijke rol bij hun functioneren. Ze beïnvloeden onder meer hun gezondheid en ontwikkeling en beschermen de planten tegen ziekten door verschillende secundaire metabolieten te produceren. In dit proefschrift heeft Claudia Munoz Moreno zich gericht op Bacillus velezensis SPL51, Bacillus subtilis STRP31 en Paenibacillus sp. PL91-bacteriën, die zij isoleerde uit de phyllosphere van tomaat en sla met gunstige landbouweigenschappen.

Claudia Munoz Moreno verrichtte haar promotieonderzoek bij de afdeling Moleculaire Genetica van het Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (GBB) met financiering van CONACYT (National Council of Science and Technology) Mexico.