Over ons Actueel Evenementen Oraties

Oratie prof. dr. ir. M.J. (Maarten) Gijsenberg: On Time. Marketing Dynamics: A Story of Past, Present, and Future

Wanneer:vr 02-06-2023 16:15 - 17:00
Waar:Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Hic et nunc. Hier en nu. Bij het nemen van beslissingen vertonen zowel individuen als organisaties vaak een sterke neiging om zich te concentreren op het hier en nu, het enge heden. Daarmee gaan ze voorbij aan het feit dat de resultaten van hun beslissingen worden gevormd door invloeden in de tijd. Bovendien negeren ze met deze beperkte, op kortetermijnresultaten gefocuste visie, de potentiële langetermijneffecten van hun beslissingen. Marketinggerelateerde beslissingen van individuen en organisaties, alsook het onderzoek naar deze beslissingen en hun resultaten, vormen dus geen uitzondering.

Marketing Dynamics bestudeert de evolutie van zowel marketingbeslissingen als de daaruit voortvloeiende effecten op uitkomst. Analyse en inzichten beperken zich niet tot kortetermijneffecten, maar richten zich ook op langetermijnimplicaties. Zo erkent Marketing Dynamics dat er meer is dan het enge hier en nu. Professor Maarten Gijsenberg betoogt dat dit bredere perspectief nog relevanter in de spannende turbulente tijden waarin we vandaag de dag verkeren. Bestaande kennis met betrekking tot marketingbeslissingen en de uitkomsten daarvan moet worden geactualiseerd, en nieuwe kennis, waaronder ook nieuwe uitkomstmaatstaven met een meer maatschappelijke focus, moet worden gecreëerd.

Oratie: prof. dr. ir. M.J. (Maarten) Gijsenberg

• Titel: On Time. Marketing Dynamics: A Story of Past, Present, and Future
  • Leeropdracht: Marketingdynamieken
  • Faculteit: Economie en Bedrijfskunde

Aanmelden s.v.p. uiterlijk 26 mei via het aanmeldformulier .

Livestream op 2 juni 2023, zie: www.rug.nl/digitale-oratie