Over ons Actueel Evenementen Oraties

Oratie prof.dr. P.C. (Paul) Jutte: Ontwikkelen, verbinden & bewegen

Wanneer:vr 16-09-2022 14:15 - 15:00
Waar:Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Ontwikkelen, verbinden en bewegen: het begint in een universiteit waar iets ontwikkeld wordt, vervolgens wordt het in verbinding gebracht met het werkveld en daar in beweging gezet. Dat leidt weer tot nieuwe vragen en de zoektocht naar ontwikkeling en zo verder.

De zorg voor orthopedische patiënten is momenteel lastig in de gewone ziekenhuiszorg omdat er schaarste is aan personeel en operatieruimte. Als orthopedische patiënt hoef je niet acuut geholpen te worden, je gaat immers niet meteen dood. Maar je bent wel ernstig beperkt en je hebt veel pijn!

In de regio Noord moeten we in verbinding zijn om te kunnen zorgen voor onze patiënten met een aandoening van het bewegingsapparaat, zodat ze tijdig en goed behandeld kunnen worden. We kijken naar heel de mens en stimuleren gezond gedrag, waarbij bewegen hoog op de agenda staat. Samenwerking met alle professionals, verzekeraars en patiënten is de enige weg om voor onze mensen te kunnen zorgen.

Oratie: prof.dr. P.C. (Paul) Jutte

• Titel: Ontwikkelen, verbinden & bewegen
  • Leeropdracht: Orthopedie
  • Faculteit: Medische Wetenschappen

Aanmelden s.v.p. uiterlijk 9 september via het aanmeldformulier .

Livestream op 16 september, zie: www.rug.nl/digitale-oratie

Full text open access versie van de oratie: