Over ons Actueel Evenementen Oraties

Oratie mw. prof.dr. F.A. Rink: Betrokken, maar onafhankelijk: Streven naar een betere positionering van toezicht

Wanneer:di 04-04-2017 om 16:15
Waar:Aula Academiegebouw, Broerstraat 5, Groningen

Toezicht op bedrijven en organisaties moet onwenselijke maatschappelijke praktijken voorkomen. Denk aan consumentenbedrog, milieuvervuiling of fraude. Toezichthouders moeten er dus voor zorgen dat instellingen wet- en regelgeving naleven. De effectiviteit van toezicht hangt nauw samen met de wijze waarop bestuurders en toezichthouders zich ten opzichte van elkaar positioneren. Onafhankelijkheid is cruciaal, stelt prof.dr. Floor Rink in haar oratie, maar tegelijkertijd verdient betrokkenheid van toezichthouders meer aandacht dan het tot nu toe heeft gekregen.

Lees verder op de website van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

• Oratie: mw. prof.dr. F.A. Rink
  • Titel: Betrokken, maar onafhankelijk: Streven naar een betere positionering van toezicht
  • Leeropdracht: Identiteit & Gedrag in Organisaties
  • Faculteit: Economie en Bedrijfskunde