prof. dr. R.T.J. (René) Cappers

prof. dr. R.T.J. (René) Cappers
E-mail:
r.t.j.cappers rug.nl

Research

Publications
  1. Het gebruik van graan en melk door vroege boeren

    Cappers, R., 2018, In : De Spieker.

    Research output: Contribution to journalArticleProfessional

  2. Firik, bulgur en tarhana: Voedselbereiding in heden en verleden

    Cappers, R., 2018, Standplaats Istanbul: Lange lijnen in de cultuurgeschiedenis van Turkije. Van der Heijden, H. & Gerritsen, F. (eds.). Uitgeverij Jurgen Maas

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademicpeer-review

  3. De flora uit het Weichselien: een bijdrage van archeobotanisch onderzoek aan een grondmonster uit Orvelte

    Cappers, R., 17-Nov-2018, Mammoeten en mammoetecologie: Verslagen van het internationaal Mammoet symposium. Hellemond, A. & Mol, D. (eds.). Dendermonde, p. 61-66 6 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionAcademicpeer-review

  4. Roman Life in the Eastern Desert of Egypt: Food, Imperial Power and Geopolitics

    van der Veen, M., Bouchaud, C., Cappers, R. & Newton, C., 2018, The Eastern Desert of Egypt during the Greco-Roman Period: Archaeological Reports [en ligne]. Brun, J-P., Faucher, T., Redon, B. & Sidebotham, S. (eds.). College de France, 42 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterAcademicpeer-review

  5. Digital atlas of traditional food made from cereals and milk

    Cappers, R. T. J., 2018, Groningen: Barkhuis Publishing & Groningen University Library. 639 p. (Groningen Archaeological Studies ; vol. 33)

    Research output: Book/ReportBookAcademic

View all (122) »

Activities
  1. Palaeohistoria (Journal)

    Reinier Cappers (Editorial board member)
    2011 → …

    Activity: Publication peer-review and editorial workEditorial activityAcademic

  2. Paleo-aktueel (Journal)

    Reinier Cappers (Editorial board member)
    2011 → …

    Activity: Publication peer-review and editorial workEditorial activityAcademic

View all (2) »

View graph of relations

ID: 59629