Skip to ContentSkip to Navigation
About us Practical matters How to find us prof. dr. D. (Dick) de Waard

Publications

Acceptability of connected automated vehicles: Attributes, perceived behavioural control, and perceived adoption norm

Comparing first- and third-person perspective in a driving simulator

Do electric bicycles cause an increased injury risk compared to conventional bicycles? The potential impact of data visualisations and corresponding conclusions

Driving performance of long-term users of sedating antidepressants and benzodiazepines

Post-Covid fatigue: Reduced Quality of Life Associated with Clinically Relevant Fatigue in Mild Disease Courses

Predicting Damage Incidents, Fines, and Fuel Consumption from Truck Driver Data: A Study from the Netherlands

The effectiveness and efficacy of driving interventions with ADHD: a Dutch perspective

Older and Younger Cyclists: Exploring the relationship between neuropsychological task performance and inner-city cycling behaviour

Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Europe Chapter 2023 Annual Conference

Repeated conditionally automated driving on the road: How do drivers leave the loop over time?

Read more

Press/media

30-kilometerzone voelt vaak als racebaan: 'Het is wachten op het eerste dodelijke ongeluk'

Nieuwe flitspaal beloont automobilist én maakt buurten veiliger

Schelden in het verkeer, waarom doen we dat zo graag?

Flitspaal, drempel, brug of tunnel: hoe kan gevaarlijke Biltse Rading veiliger na dodelijk ongeluk?

Hoe voorkom je dat je een hork wordt achter het stuur?

Weer een ongeluk met een spookrijder: 'Het kan iedereen overkomen'

Wie rechts van de fiets loopt, stuit op onbegrip en ongemak. Maar waarom?

Alle fietspaaltjes weghalen in Groningen en Drenthe? 'Dat kan niet', zegt RUG-onderzoeker

En wéér rijdt iemand door na een dodelijk verkeersongeval – waarom nou toch?

Verkeersveiligheidscampagne leidt tot meer ongevallen

Read more