Feedbackproject van Jorieke Lindner nu ook in vakblad 'Onderwijsinnovatie'
Het Wetenschapswinkelproject van Jorieke Lindner over peerfeedback heeft geleid tot een publicatie in het kwartaalblad 'Onderwijsinnovatie'. De inmiddels afgestudeerde studente Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen schreef het artikel 'De winst van peerfeedback' samen met Saskia Visser, coördinator van de Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie.
OnderwijsInnovatie
Het kwartaalblad OnderwijsInnovatie (OI) wordt uitgegeven door de Open Universiteit en behandelt onderwerpen die te maken hebben met innovaties in het gehele hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. Effectieve peerfeedback gaat volgens Jorieke niet primair over tijdsbesparing voor de docent, maar over het verbeteren van het leerproces van zowel de feedback gevende als de feedback ontvangende student. Daarom is het belangrijk om verder te gaan dan elkaar corrigeren, concludeert Jorieke: "Het gaat bij feedback ook over het aangeven van het verschil tussen het huidige niveau en het niveau wat de student zou moeten halen (feedup) en hoe de student dit kan overbruggen (feedforward). Daarnaast wordt feedback effectiever wanneer er voldoende positieve feedback wordt gegeven en er discussie over feedback kan ontstaan," Wilt u het artikel lezen? Of meer informatie over peerfeedback willen? Volg dan onderstaande links of stuur een mail naar s.j.visser rug.nl.

Laatst gewijzigd: | 04 augustus 2021 15:07 |
Meer nieuws
-
04 juli 2025
RUG reikt verschillende prijzen uit tijdens Ceremony of Merits
De RUG heeft verschillende prijzen uitgereikt aan excellente onderzoekers en studenten tijdens de Ceremony of Merits op 4 juli 2025.
-
02 juli 2025
Relinde Weil herbenoemd als lid van Raad van Toezicht RUG
Het heeft de Minister behaagd Relinde Weil te benoemen voor een tweede termijn als lid van de Raad van Toezicht RUG.