Onderdeel van Rijksuniversiteit Groningen
Science LinX Science LinX nieuws

Science LinX Nieuwsbrief - augustus 2012

06 september 2012

In verband met de vakantie is deze augustus-nieuwsbrief wat vertraagd. De volgende Science LinX nieuwsbrief verschijnt in de laatste week van september!

Het laatste nieuws lees je op de website van ScienceLinX!

What's on...?

De Zout Express

September - oktober: De Zout Express is weer onderweg!

Wat is zout, wat doe je er mee en hoe kan je de mooiste zoutkristallen laten groeien? De Zout Express van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen van de RUG wil leerlingen van groep 7 en 8 van de basisschool inspireren en uitdagen om aan de slag te gaan op een wetenschappelijke manier. Lees op onze website wat Theo Jurriëns, de man achter de Zout Express, er over te zeggen heeft.

Vanaf september 2012: Studiestijgers introduceert cursussen voor VO-docenten

Studiestijgers is het VO-docentennetwerk van de faculteit, waarin VO-docenten samen met vakdidactici werken aan vernieuwend lesmateriaal. Nieuw voor schooljaar 2012-2013 is een aanbod van verschillende cursussen: inleidingen actueel onderzoek gekoppeld aan nieuwe onderwerpen in de Natuurkunde en Scheikunde (nanoscience en quantum physics), bevorderen van excellentie in de bètavakken, didactiek vakvernieuwing, en een didactische cursus voor TOA’s. Een aantal cursussen is onderdeel van de reguliere Studiestijgers bijeenkomsten.

Kijk op de Science LinX site voor meer informatie en een programmaboekje

Zaterdag 6 oktober 2012: Docenten welkom op conferentie Biomolecular Sciences and Biotechnology
Docenten die graag een middagje wetenschap willen bijwonen kunnen zich aanmelden voor de jaarlijkse conferentie van het onderzoeksinstituut Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology (GBB), op 6 oktober. Het GBB is een onderzoeksinstituut op het terrein van biotechnologie en microbiologie van de RUG. Onder begeleiding van GBB medewerkers bezoekt u een deel van de conferentie, waar vooral promovendi van het GBB hun onderzoek presenteren.

Als u belangstelling heeft, laat het dan even weten aan Renske de Jonge (r.m.de.jonge rug.nl). U ontvangt dan t.z.t. meer informatie en een uitnodiging.

What's hot...?

Veiligheidsoefening

Veilig studeren begint met een brandblusser

Deze week volgden duizend nieuwe studenten en medewerkers de veiligheidsinstructie van de Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen. Na een uur theorie mochten de deelnemers zelf een paar brandjes blussen.

Science LinX op Facebook

Science LinX is nu ook actief op Facebook. Ga naar onze Facebook pagina en 'like' ons om op de hoogte te blijven van alles wat er bij Science LinX gebeurt!

Qu3

Science LinX op Noorderzon

Ruim zesduizend bezoekers van het Noorderzon festival in Groningen bezochten het Qu3 paviljoen, dat gevuld is met wetenschap, onder meer door Science LinX. Een verslag is te lezen op onze website.

Kees Hummelen op Llowlab

Lowlands: zon, muziek en wetenschap

Op Lowlands voor het derde jaar 'LowLlab', waarin Nederlandse universiteiten laten zien wat ze doen. De RUG was er voor het eerst bij, met nanotechnologie en zonnecellen. Op onze website een kort verslag met links naar videoverslagen van LowLlab.

Science LinX op Twitter

Volg ons op Twitter voor de laatste ontwikkelingen! @ScienceLinX

S tuur deze nieuwsbrief door!

Kent u mensen die mogelijk interesse hebben in de Science LinX nieuwsbrief? Stuur deze dan gerust door. Iedereen kan zich abonneren via onze site.

Laatst gewijzigd:13 juni 2016 14:07