Onderdeel van Rijksuniversiteit Groningen

Meet-o-theek: Open dag

Wanneer:za 27-05-2023 11:00 - 17:00
Waar:Forum Groningen, Pop up Meet-o-theek op de begane grond

Op zaterdag 27 mei zetten we de Meet-o-theek en bijbehorende instrumenten in de spotlights en laten we iedereen die dat wil kennis maken met de vele mogelijkheden.

Wekelijks kun je in het Forum terecht om gratis meetinstrumenten te lenen bij de Meet-o-theek. Een groeiende groep mensen weet dit en maakt graag gebruik van deze mogelijkheid om in en rond hun eigen huis een aantal dingen te kunnen onderzoeken.
Op zaterdag 27 mei zetten we deze Meet-o-theek in de spotlights en laten we iedereen die dat wil kennis maken met de vele mogelijkheden.
Want wat hebben vragen als ‘hoeveel energie verbruikt mijn oude koelkast’, ‘lopen er egels in mijn tuin’ en ‘hoe zien de kraters op Mars er van dichtbij uit’? De antwoorden hierop kun je vinden met de instrumenten uit onze meet-o-theek.

Benieuwd naar wat je nog meer kunt lenen? Kom dan op 27 mei tussen 11 en 17 uur langs bij onze Pop-up Meet-o-theek op de begane grond en bekijk onze verschillende leenbare instrumenten, test of je je wel goed insmeert of leer meer over het heelal in het Kapteyn mobiele planetarium.

Om het echt feestelijk te maken kun je tijdens deze dag ook naar een speciale voorstelling van de fascinerende documentaire Onder het Maaiveld.

Toegang
De toegang voor de Meet-o-teek open dag is gratis.

De Meet-o-theek en deze Pop-up vallen onder CurioUs?, dat is een initiatief van Science LinX (Faculteit Science and Engineering, Rijksuniversiteit Groningen), de Aletta Jacobs School of Public Health en Forum Groningen. Met CurioUs? willen we nieuwsgierige mensen laten kennismaken met burgerwetenschap en stimuleren meer te weten te komen over de eigen leefomgeving.