Skip to ContentSkip to Navigation
Onderzoek Onderzoeks- en Expertisecentrum voor Kinderen en Vreemdelingenrecht

Het onderzoeks- en expertisecentrum schoolt 50 psychologen en pedagogen in BIC-methodiek

29 maart 2016
Het Onderzoeks- en Expertisecentrum voor Kinderen en Vreemdelingenrecht verzorgt op 1 april 2016 een training aan vijftig psychologen en orthopedagogen. Zij laten zich scholen in de Best Interests of the Child (BIC)-methodiek, die door het Expertisecentrum is ontwikkeld. De deelnemers aan de training gaan vrijwillig diagnostische onderzoeken doen om de huidige wachtlijst bij het Expertisecentrum te helpen wegwerken. Met de diagnostische onderzoeken wordt op gedragswetenschappelijke wijze invulling gegeven aan het belang van het kind, opdat dit belang voorop staat in het besluit dat de IND neemt over hun verblijfsvergunning. Uiteindelijk is het doel dat de BIC-methodiek door veel meer gedragswetenschappers wordt toegepast om het belang van het kinderen in migratieprocedures te onderbouwen. Meer informatie is hierover is te vinden in het persbericht.
Laatst gewijzigd:16 april 2024 10:00

Meer nieuws

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...

  • 02 april 2024

    Vliegen op houtstof

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 18 maart 2024

    VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups

    Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...