Nieuwe publicaties: juni-augustus '19
GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
- Mullender-Wijnsma, M. J. , Hartman, E., de Greeff, J. W., Doolaard, S. , Bosker, R. J. , & Visscher, C.(2019). Follow-Up Study Investigating the Effects of a Physically Active Academic Intervention. Early Childhood Education Journal . https://doi.org/(...)7/s10643-019-00968-y (Open Access).
- Langeloo, A. , Mascareño Lara, M. , Deunk, M. I. , Klitzing, N. , & Strijbos, J-W.(2019). A Systematic Review of Teacher–Child Interactions With Multilingual Young Children. Review of Educational Research , 89(4), 536-568. https://doi.org/10.3102/0034654319855619 (Open Access).
- ter Beek, M., Opdenakker, M-C., Spijkerboer, A. W. , Brummer, L., Ozinga, H. W., & Strijbos, J-W.(2019). Scaffolding expository history text reading: Effects on adolescents' comprehension, self-regulation, and motivation. Learning and Individual Differences , 74, [101749]. https://doi.org/(...)j.lindif.2019.06.003 (Open Access)
- Stadel, M., Daniels, J. K. , Warrens, M. J. , & Jeronimus, B. F.(2019). The gender-specific impact of emotional tears. Motivation and Emotion , 43(4), 696-704. https://doi.org/(...)7/s11031-019-09771-z (Open Access)
- Boevé, A. J., Meijer, R. R. , Beldhuis, H. J. A. , Bosker, R. J. , & Albers, C. J.(2019). On Natural Variation in Grades in Higher Education, and Its Implications for Assessing Effectiveness of Educational Innovations. Educational Measurement: Issues and Practice . https://doi.org/10.1111/emip.12283
- Dingyloudi, F., Strijbos, J-W., & de Laat, M. F. (2019). Value creation: What matters most in Communities of Learning Practice in higher education. Studies in Educational Evaluation , 62, 209-223. https://doi.org/(...).stueduc.2019.05.006
- Dingyloudi, F., & Strijbos, J-W.(2019). Community Representations in Learning Communities. Scandinavian Journal of Educational Research . https://doi.org/(...)0313831.2019.1640788 (Open Access)
- ter Beek, M., Opdenakker, M-C., Deunk, M. , & Strijbos, J-W.(2019). Teaching reading strategies in history lessons: A micro-level analysis of professional development training and its practical challenges. Studies in Educational Evaluation , 63, 26-40. https://doi.org/(...).stueduc.2019.07.003
- Hoekstra, R. , Vugteveen, J. , Warrens, M. J., & Kruyen, P. M. (2019). An empirical analysis of alleged misunderstandings of coefficient alpha. International Journal of Social Research Methodology , 22(4), 351-364. https://doi.org/(...)3645579.2018.1547523 (Open Access)
- Korpershoek, H., King, R. B., McInerney, D., Nasser, R., Ganotice, F., & Watkins, D. A. (2019). Gender and cultural differences in school motivation. Research Papers in Education . https://doi.org/(...)2671522.2019.1633557 (Open Access)
- Brouwer, J. , Jansen, E.P.W.A., Severiens, S.E., & Meeuwisse, M. (2019). Interaction and belongingness in two student-centered learning environments. International Journal of Educational Research, 97, 119-130. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0883035519301867?dgcid=author
- Veldman, M.A., Doolaard, S., Snijders, T.A.B., Bosker, R.J. (2019). Enhancing young students’ high-level talk by using cooperative learning within Success for All lessons. Pedagogische Studiën, 96(2), 82-97. http://www.pedagogischestudien.nl/download?type=document&identifier=691190
- Mouw, J.M., Saab, N., Pat-El, R.J., Van den Broek, P. (2019). Student- and Task-Related Predictors of Primary-School Students’ Perceptions of Cooperative Learning Activities. Pedagogische Studiën, 96(2), 98-122. http://www.pedagogischestudien.nl/download?type=document&identifier=691191
- Veldman, M.A. & Kostons, D.D.D.M. (2019). Cooperative and collaborative learning: considering four dimensions of learning in groups. Pedagogische Studiën, 96(2), 76-81. http://www.pedagogischestudien.nl/download?type=document&identifier=691230
- Kostons, D.D.D.M. (2019). Does Cooperative Use of Reading Strategies lead to Improved Text Comprehension? Pedagogische Studiën, 96(2), 123-135. http://www.pedagogischestudien.nl/download?type=document&identifier=691250
Laatst gewijzigd: | 10 augustus 2023 11:03 |
Meer nieuws
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...
-
02 april 2024
Vliegen op houtstof
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
18 maart 2024
VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups
Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...