Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Praktische informatie Voorlichting

Eén dag student Rechten - Juridische Bestuurskunde - 15 februari 2024

Maak kennis met Juridische Bestuurskunde

Ben jij benieuwd of de afstudeerrichting Juridische Bestuurskunde (voorheen recht en bestuur) in Groningen voor jou de juiste keuze is? Tijdens Eén dag student Rechten - Juridische Bestuurskunde krijg je een beeld van de studie, maar maak je ook kennis met afgestudeerden, zodat je je een beeld kunt vormen van het werkveld. Gedurende de gehele dag worden je vragen beantwoord in informele gesprekken met studenten, docenten en praktijkdeskundigen.

Hoe ziet het programma eruit?

10.00 uur
Ontvangst in de faculteit Rechtsgeleerdheid met koffie/thee
10.30 uur
Welkomstwoord door mr. Ina Middelkamp,
docent Juridische bestuurskunde
11.00 uur
Bezoek aan het Stadhuis van Groningen en presentatie door oud-student(en) van de opleiding over het werkveld
12.00 uur
Lunch en informeel gesprek met de studenten en docenten van de opleiding
13.00 uur
College Bestuur en Recht (3e jaar) door prof. Albertjan Tollenaar
14.45 uur
Rondleiding universiteit binnenstad
15.15 uur
Toelichting op de studie en het programma door dr. Barbara Brink, opleidingscoördinator Juridische bestuurskunde
17.00 uur
Pizza!

Voor meer informatie over de opleiding Rechtsgeleerdheid en de afstudeerrichting Juridische Bestuurskunde zie www.rug.nl/bachelors/juridische-bestuurskunde

Waarom moet je er bij zijn?

Wil je een bevestiging dat Rechtsgeleerdheid in Groningen voor jou de juiste keuze is, of twijfel je nog, kom dan zeker bij ons langs tijdens Eén dag student Rechten - Juridische Bestuurskunde. We zullen gedurende de dag proberen al jouw vragen te beantwoorden en je twijfel weg te nemen. Op intensieve wijze maak je kennis met het bijzondere karakter van de studie en de stad! En daarnaast is het ook een hele leuke en gezellige dag, met veel contact met studenten (ervaringsdeskundigen noemen wij ze ook wel), docenten en praktijkdeskundigen. Kortom: de ideale gelegenheid om je voor te bereiden op je studiekeuze. Jij wilt toch ook goede keuze voor je vervolgopleiding maken?!

Deelnemen?

Neem voor meer informatie over dit evenement contact op met Ina Middelkamp.

Graag tot 15 februari dan!

Laatst gewijzigd:09 november 2023 14:04