Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderzoek Expertisecentra Notarieel Instituut Groningen Leden NIG

mr. F.M.H. (Frank) Hoens

Frank Hoens

Frank Hoens heeft na zijn afstuderen aan de Katholieke Universiteit Nijmegen gewerkt in de notariële (familie)praktijk, en is daarnaast werkzaam geweest als adviseur, auteur en docent (waaronder aan de Radboud Universiteit Nijmegen, Centrum voor Notarieel Recht).

Franks’ interessegebied is de civielrechtelijke familiepraktijk, met name het relatievermogens- erfrecht alsmede het personen- en familierecht (in enge zin). Frank publiceert (in vaktijdschriften) en geeft cursussen over deze onderwerpen aan o.m. notarissen, advocaten en accountants. Speciaal aandachtsgebied van Frank zijn de civielrechtelijke aspecten van pensioen bij scheiding.

Meer informatie over Frank staat op zijn medewerkerspagina.

Laatst gewijzigd:09 april 2021 09:57