Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Actueel In de media

Berend Roorda spreekt op Publieksacademie voor de Rechtspraak over het demonstratierecht

24 september 2019
Mr. dr. Berend Roorda

Mensen die zich vastketenen aan de hekken rond een boorlocatie van de NAM. Zijn die aan het actievoeren of aan het demonstreren? Met een groep in de winkelstraat zingen - met spandoeken - dat je tegen de roetveegpiet bent. Ben je dan demonstrant? Of toch actievoerder? Berend Roorda, universitair docent aan de Rijksuniversiteit Groningen is een van de twee sprekers op de eerstvolgende editie van de Publieksacademie voor de Rechtspraak (donderdag 3 oktober).Er zijn drie basale vragen over het demonstratierecht te stellen. 'En dat zal ik tijdens mijn lezing ook doen', aldus Roorda in het Dagblad van het Noorden.

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Rechtsgeleerdheid.

Laatst gewijzigd:22 december 2023 15:32