Skip to ContentSkip to Navigation
Maatschappij/bedrijven Centrum voor Informatie Technologie Nieuws

RUG traint weer groep Poolse docenten

06 februari 2023

57 Poolse universitaire docenten ontvingen donderdag 2 februari jl. hun certificaat voor het Fundamentals programme, Masters of Didactics. In dit samenwerkingsprogramma tussen de de Rijksuniversiteit Groningen (CIT, Educational Support and Innovation) en het Poolse ministerie van Onderwijs worden de docenten getraind op didactische vaardigheden, zoals het gebruik van actieve leermethoden, het ontwerp van cursussen en het verbeteren van toetsvaardigheden.

De uitreiking van de certificaten vond plaats tijdens de afsluitende conferentie in Warschau. Het Poolse ministerie van Onderwijs ministerie ontvangt voor de financiering van het project een bijdrage uit het European Social Fund. Het programma loopt sinds 2018 en wordt eind 2023 afgerond.

Meer weten? Neem contact op projectleider Jan Folkert Deinum.

Poolse docenten ontvangen certificaat in Warschau
Poolse docenten ontvangen certificaat in Warschau
Laatst gewijzigd:06 februari 2023 13:10
View this page in: English

Meer nieuws

  • 13 mei 2024

    Moleculen stilzetten

    In zijn laboratorium bouwt natuurkundige Steven Hoekstra aan een opstelling die bestaat uit twee delen: een apparaat dat moleculen van barium-fluoride maakt, en een ander apparaat dat deze moleculen bijna stilzet om ze te kunnen onderzoeken.

  • 29 april 2024

    Sensor met gevoel

    In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...

  • 16 april 2024

    RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information

    De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...