Mindwise en GION ontvangen KNAW subsidie ‘Gewaardeerd’
Deze week werd bekend dat het online platform Mindwise en het GION beiden een financiële bijdrage van €10.000 uit het KNAW pilotfonds ‘Gewaardeerd!’ ontvangen. Dit fonds is bedoeld om wetenschappers die zich structureel inspannen voor wetenschapscommunicatie te ondersteunen.
Mindwise
Op het online platform Mindwise schrijven staf en studenten sinds 2014 blogs over psychologisch onderzoek en onderwijs uit Groningen en geven zij hun mening over actuele zaken op basis van hun deskundigheid. Mindwise gaat de subsidie gebruiken om deze activiteiten voort te kunnen zetten. Daarnaast is het plan om een deel van de subsidie te gebruiken om studenten en collega’s te trainen op het gebied van wetenschapscommunicatie.
GION: Onderwijskennis Noord Nederland
De missie van het GION is om kennis over het onderwijs te vergroten en de onderwijspraktijk te verbeteren. Er is daarbij in het bijzonder aandacht voor het bevorderen van gelijke onderwijskansen in Noord-Nederland. Het GION werkt samen met de Onderwijskansenwerkplaats Noord-Nederland, de Academische Opleidingsschool, en de wetenschapswinkel Onderwijs. Met de subsidie wil men deze samenwerkingen verder bundelen en versterken.
Laatst gewijzigd: | 14 april 2021 13:25 |
Meer nieuws
-
30 juni 2025
Wetenschap Werkt | RuimBaan voor statushouders
Statushouders hebben vaak genoeg kennis en kunde maar niet de geschikte diploma’s of praktische handvatten om in Nederland aan een geschikte vaste baan te komen. Bovendien spelen culturele verschillen en verwachtingen een grote rol bij zowel...
-
17 juni 2025
Het brein als blokkentoren
Al decennialang probeert Monicque Lorist, hoogleraar cognitieve neuropsychologie, te ontrafelen hoe het menselijk brein werkt. Wat beïnvloedt ons denken? Wat gebeurt er als we moe zijn, of ouder worden? “Er is nog zo veel wat we niet weten. Vragen...
-
16 juni 2025
Wetenschap Werkt | Druk & Dwars
Nogal wat kinderen vertonen energiek en eigenzinnig gedrag dat niet past bij de eisen van onze samenleving. Ouders, leerkrachten en pedagogisch medewerkers willen daarom graag handvatten om ermee om te gaan, zonder gelijk het hulpverleningscircuit...