Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Is die liefdesbrief wel zo anoniem?

Videocollege Malvina Nissim bij Universiteit van Nederland
22 september 2020

Wat nou als er een computer zou bestaan die kan achterhalen of een tekst wel echt door Shakespeare is geschreven of niet, of die kan vertellen of een tekst door een man of een vrouw op papier is gezet? Misschien kan zo’n computer zelfs op basis van een losgeldbrief een nauwkeurige omschrijving geven van de ontvoerder. Malvina Nassim legt uit hoe je met AI mensen kunt identificeren aan de hand van hun schrijfstijl.

Universiteit van Nederland

Bij de Universiteit van Nederland delen inspirerende wetenschappers via korte colleges interessante en nieuwe inzichten uit hun vakgebied. In verschillende formats brengen zij voor een jong en breed publiek wetenschap tot leven door wekelijks een prikkelende vraag te beantwoorden. Van donkere materie tot verliefdheid bij dieren: alles komt voorbij.

Eerdere colleges RUG-onderzoekers

Laatst gewijzigd:22 september 2020 09:09