Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Klacht over proefschrift Van Liempt ongegrond

Advies LOWI overgenomen door College van Bestuur
21 augustus 2020

Het Landelijk Orgaan Wetenschappelijke Integriteit (LOWI) heeft advies uitgebracht aan het College van Bestuur (CvB) van de RUG over een klacht wegens vermeende schending van wetenschappelijke integriteit door dr. A.P.M. van Liempt. Het LOWI constateert dat dhr. Van Liempt zich niet schuldig heeft gemaakt aan een schending van de wetenschappelijke integriteit. Wel adviseert het LOWI de door hem bevestigde onzorgvuldigheden in het proefschrift te herstellen. Het CvB heeft het advies van het LOWI overgenomen in een definitief oordeel. Dit betekent dat de klacht dat dhr. Van Liempt zich in zijn proefschrift schuldig zou hebben gemaakt aan schending van de wetenschappelijke integriteit, ongegrond is verklaard.

Lees meer in het advies van het LOWI en het definitieve oordeel van het CvB.

Laatst gewijzigd:26 oktober 2020 10:49