Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Videocollege Ward Rauws over de ideale stad (Universiteit van Nederland)

17 februari 2020

Is de ideale stad een bouwpakket? Niets is zo onzeker als de toekomst. Nieuwe technologieën volgen elkaar rap op en veranderingen omtrent het klimaat vragen om constante aanpassingen aan de hitte en de heftige regenbuien. Intussen hebben we geen idee of we straks op waterstof of mierenzuur rijden. Maar hoe organiseren we ondanks deze onzekerheid een stad die werkt en klaar is voor de toekomst? Ward Rauws vertelt erover in een videocollege voor de Universiteit van Nederland.

Universiteit van Nederland

Bij de Universiteit van Nederland delen inspirerende wetenschappers via korte colleges interessante en nieuwe inzichten uit hun vakgebied. In verschillende formats brengen zij voor een jong en breed publiek wetenschap tot leven door wekelijks een prikkelende vraag te beantwoorden. Van donkere materie tot verliefdheid bij dieren: alles komt voorbij.

Eerdere colleges bijdragen RUG-onderzoekers

Hedderik van Rijn: Waarom duren ongemakkelijke momenten zo lang?
Laatst gewijzigd:12 maart 2020 21:17