Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Ambassadeur Barbara Joziasse te gast bij Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap

28 augustus 2018
Drs. Barbara Joziasse

De faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap geeft studenten van de RUG de gelegenheid om vragen te stellen aan de ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden bij het Hasjemitische Koninkrijk van Jordanië, drs. Barbara Joziasse. Mevrouw Joziasse is te gast op de faculteit op 5 september 2018 ter gelegenheid van de officiële opening van het academisch jaar van de faculteit.

College Tour

Mevrouw Joziasse begint de dag met een lunch met alle nieuwe eerstejaarsstudenten van de faculteit, waarbij de studenten uiteraard volop de gelegenheid krijgen om met haar kennis te maken. Aansluitend organiseert de faculteit een College Tour met de ambassadeur die openstaat voor alle studenten van de RUG en andere geïnteresseerden. Deze zal plaatsvinden in het Van Swinderen Huys van 14.15 tot 15.15 uur. Studenten hebben vragen ingediend en deze kunnen ze tijdens de College Tour stellen aan de ambassadeur. Dr. Jason Zurawski zal optreden als moderator.

Opening Academisch Jaar

Tijdens de gezamenlijke opening van het academisch jaar van de faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de RUG en de Groningse vestiging van de Protestants Theologische Universiteit (PThU) zal mevrouw Joziasse spreken over de rol van religie in het werk van een Nederlandse diplomaat.

Barbara Joziasse

Drs. Barbara Joziasse studeerde Midden-Oosten Studies aan de Universiteit Leiden, de Universiteit van Damascus en Oxford University. Ze behaalde daarna nog een master in Finance aan de Universiteit Tilburg. Ze begon haar carrière bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken in 1997 als Hoofd van de Economische- en Handelsafdeling van de ambassade in Caïro, Egypte. Daarna was ze plaatsvervangend directeur van het Centrum Bevordering Import uit Ontwikkelingslanden, plaatsvervangend directeur Buitenlandse Handel en Investeringen aan het Ministerie van Economische Zaken, en Nationaal Coördinator voor Internationale Benoemingen bij Internationale Organisaties. Voordat ze de Nederlandse ambassadeur in Jordanië werd in 2017, was ze eerst als ambassadeur gestationeerd in Zimbabwe (2010-2013) en Oman (2013-2016).

Vorig jaar was prins Jaime de Bourbon de Parme, ambassadeur van het Konikrijk der Nederlanden bij de Heilige Stoel in Rome te gast bij de faculteit. Bekijk hier een impressie van die dag. Ook is er een opname van de druk bezochte College Tour. De College Tour met mevrouw Joziasse zal ook via een livestream te volgen zijn.

In de Media

Contact

Mevrouw Joziasse is beschikbaar voor interviews. Voor interviewverzoeken kunt u contact opnemen met:

• Charissa Caron, communicatie adviseur Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap
  • c.b.caron rug.nl
  • 050 – 363 5597 / 06 21 982 977