Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

College Tour met ambassadeur Barbara Joziasse

Wanneer:wo 05-09-2018 14:15 - 15:15
Waar:Van Swinderen Huys, Oude Boteringstraat 19, Groningen

Ben je geïnteresseerd in het Midden-Oosten en in Jordanië in het bijzonder? Wil je weten welke rol religie speelt in de Jordanese politiek en maatschappij? Wat de geo-politieke positie is van Jordanië in het Midden-Oosten? Op woensdag 5 september kun je Barbara Joziasse, ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden in Jordanië, bestoken met al je vragen tijdens de College Tour die de faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap met haar organiseert.

Barbara Joziasse

Programma

Tussen 14.15 en 15.15 beantwoordt mevrouw Terstal vragen. De College Tour vindt plaats in het Van Swinderen Huys, schuin tegenover de faculteit. Je kunt van tevoren je vragen insturen, de beste vragen worden geselecteerd. Zit jouw vraag er tussen, dan mag je die aan haar stellen, hier krijg je uiterlijk twee dagen van te voren bericht over. Je kunt je vraag insturen via het aanmeldformulier.

Aanmelden

De toegang is gratis, maar er is beperkt plek. Meld je daarom snel aan via het aanmeldformulier. Via dit formulier kun je ook je vraag insturen.
Deadline aanmelden: 29 augustus 2018.

Barbara Joziasse

Drs. Barbara Joziasse studeerde Midden-Oosten Studies aan de Universiteit Leiden, de Universiteit van Damascus en Oxford University. Ze behaalde daarna nog een master in Finance aan de Universiteit Tilburg. Ze begon haar carrière bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken in 1997 als Hoofd van de Economische- en Handelsafdeling van de ambassade in Caïro, Egypte. Daarna was ze plaatsvervangend directeur van het Centrum Bevordering Import uit Ontwikkelingslanden, plaatsvervangend directeur Buitenlandse Handel en Investeringen aan het Ministerie van Economische Zaken, en Nationaal Coördinator voor Internationale Benoemingen bij Internationale Organisaties. Voordat ze de Nederlandse ambassadeur in Jordanië werd in 2017, was ze eerst als ambassadeur gestationeerd in Zimbabwe (2010-2013) en Oman (2013-2016).

In de Media

Nieuwsgierig naar wat je kunt verwachten? Bekijk dan hier de opname van vorig jaar van de College Tour met prins Jaime de Bourbon de Parme, ambassadeur bij de Heilige Stoel te Rome (Vaticaan).

Opening Academisch Jaar Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap

Na de College Tour vindt de gezamenlijke opening van het academisch jaar van de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap van de RUG en de Protestantse Theologische Universiteit plaats in de Doopsgezinde Kerk. Mevrouw Joziasse zal tijdens de opening een lezing geven.