Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Uitreiking Nobelprijs aan Ben Feringa

08 december 2016

Op zaterdag 10 december zal professor Ben Feringa de Nobelprijs voor de Scheikunde in ontvangst nemen. De uitreiking vindt plaats in Stockholm, Zweden, en wordt live gestreamd via de RUG-website. De livestream is te volgen via de onderstaande knop. Ook in het Universiteitsmuseum kunt u de livestream zien.

Nobel-evenement in het Universiteitsmuseum

De uitreikingsceremonie wordt live uitgezonden in het Universiteitsmuseum, waar historicus dr. Arjen Dijkstra een inleiding zal geven over de Nobel-highlights uit de geschiedenis van de RUG. Tijdens de ceremonie is er een live verbinding met RUG-verslaggever Riepko Buikema in Stockholm. Na afloop van de livestream is er een borrel. Dit evenement begint om 16:00 uur en eindigt om 18:00 uur. Het aantal plaatsen is beperkt: gratis kaartjes zijn verkrijgbaar bij de I Shop.

Nobel Blog

Volg Ben Feringa en zijn delegatie in Stockholm, waar hij op 8 december zijn Nobellezing gaf en op 10 december de Nobelprijs in ontvangst zal nemen. RUG-medewerkers Peter van der Sijde en Riepko Buikema doen via de Nobel Blog verslag van de voorbereidingen en reizen woensdag in het spoor van Feringa af naar Stockholm.

Nobelprijs in beeld

Bekijk foto's van de Nobellezing van 8 december op de website Nobelprijs in beeld. Hier kunt u ook een samenvatting van Feringa's lezing en de volledige registratie vinden.

Explanimation

Bekijk de ‘explanimation’ over Feringa’s onderzoek naar moleculaire motoren, waarvoor de Nobelprijs aan hem is toegekend.

Laatst gewijzigd:15 december 2022 12:50