Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Rachel Carson Milieuscriptieprijs 2016 voor Aagje van Meerwijk

28 november 2016

Aagje van Meerwijk, masterstudente Energy and Environmental Studies (EES), is de winnaar van de Rachel Carson Scriptieprijs WO 2016. Haar scriptie over de opslagmogelijkheden van Zwitserse waterkrachtcentrales voor in Duitsland opgewekte zonne- en windenergie noemt de jury erg verrassend en vernieuwend. Bovendien is het gekozen onderwerp uiterst actueel gezien de grote behoefte aan mogelijkheden voor energieopslag in de nabije toekomst. Door de onderwerpkeuze komen zowel de situatie op het gebied van de waterkracht in Zwitserland als de effecten van klimaatverandering daarop aan bod. “Hier komen dingen aan de orde die niet eerder zijn uitgezocht”, aldus de jury.

De juryleden keken naar originaliteit, toepasbaarheid, relevantie, toegankelijkheid en wetenschappelijkheid. Het juryrapport is opvraagbaar bij de VVM. Naast de scriptieprijs voor universitaire studenten is er ook de Rachel Carson scriptieprijs voor HBO-studenten.

Op de foto v.l.n.r.: Rachel Heijne, directeur VVM, Anne-Marie van Noord, winnaar HBO, Leendert van Bree, voorzitter jury, Aagje van Meerwijk, winnaar WO.
Laatst gewijzigd:01 februari 2017 01:28