Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Rubicon-beurs voor Pavlo Gordiichuk

11 april 2016
Pavlo Gordiichuk

De pas gepromoveerde Pavlo Gordiichuk heeft een Rubicon-beurs van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) ontvangen. Met een Rubicon-beurs kunnen jonge wetenschappers twee jaar onderzoek doen aan buitenlandse topinstituten. Zo krijgen ze de gelegenheid internationale onderzoekservaring op te doen als opstap voor een wetenschappelijke carrière. Gordiichuk is inmiddels begonnen met zijn onderzoek aan het Department of Chemistry, Northwestern University, Verenigde Staten.

Onze cellen zijn zeer gevoelig voor prikkels uit hun directe omgeving. Gordiichuk gaat in zijn onderzoeksproject, ‘Rapid nanofabrication of combinatorial bio-molecular arrays for mesenchymal stem cell development’, nauwkeurig ontworpen, biologisch actieve oppervlakken ontwikkelen en het effect hiervan op de ontwikkeling van stamcellen onderzoeken.

Zie ook zijn promotieonderzoek: Zonnecel op basis van fotosynthese-complex

Laatst gewijzigd:14 april 2020 08:10