Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

New initiative: Health Communication Platform

05 november 2015

A new initiative is launched, the Health Communication Platform. With this platform, the Faculty of Arts and the Faculty of Medical Sciences join forces to establish a multidisciplinary knowledge center about health communication.

According to Tom Koole and Debbie Jaarsma, the founders of this platform, the main aims are to use the expert communication knowledge of the Faculty of Arts for communication research and to improve and optimize communication skills training at the UMCG. To accomplish this goal, their future perspective is to cooperate with among others several faculties of the University of Groningen, patient organizations, the Hanze University of Applied Sciences and other researchers in the Netherlands and abroad. With this platform, Tom Koole and Debbie Jaarsma would like to have an impact on the society by improving health communication.

Laatst gewijzigd:30 januari 2017 10:50

Meer nieuws

  • 21 februari 2018

    Provincie en RUG maken werk van duurzame landbouw

    De Provincie Groningen en de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) slaan de handen ineen om de landbouwsector verder te verduurzamen. Hiertoe wordt een Bijzondere Leerstoel Natuurinclusieve Landbouw opgericht aan de RUG. De Provincie​draagt via haar Programma...

  • 19 februari 2018

    Prinses Beatrix en Prinses Mabel bij uitreiking 4e Prins Friso Ingenieursprijs in Groningen

    Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) reikt op 21 maart 2018 voor de vierde keer de Prins Friso Ingenieursprijs uit aan de Ingenieur van het Jaar. Ook dit jaar zijn Prinses Beatrix en Prinses Mabel hierbij aanwezig. ​De Rijksuniversiteit Groningen,...

  • 15 februari 2018

    Populaire wetenschapsblogger deelt spintronicafilm

    Een filmpje over het onderzoek van RUG-natuurkundige Bart van Wees is opgepikt door de populaire wetenschapsblogger Hashem Al-Ghaili. Via zijn Facebook site is de film in een paar dagen tijd meer dan 260.000 keer bekeken en ruim 2.100 keer gedeeld....