Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Nieuwe video's Unifocus: energie halen uit de oceaan; artikel plastic zonnecellen 5.000 keer geciteerd; een bijzondere pedelstaf

19 november 2014

De nieuwe Unifocus, het videomagazine van de RUG, staat online. In deze editie:

• Energie vissen met de Oceaangrazer. De Oceaangrazer: een nieuw systeem om energie uit golven te oogsten, nu alleen nog als kleinschalige proefopstelling. Maar in het echt zou hij genoeg energie moeten kunnen produceren om 80.000 huishoudens van stroom te voorzien.
  • De geboorte van de plastic zonnecel. In 1995 publiceerde Kees Hummelen met collega’s een revolutionaire manier om plastic zonnecellen te maken. Het artikel in Science is inmiddels ruim 5100 keer geciteerd.
  • Het symbool van de keizerlijke universiteit. In het Universiteitsmuseum herinnert een pedelstaf aan de periode dat Groningen een Keizerlijke Universiteit had.

In het online videomagazine Unifocus worden tweewekelijks drie onderwepen belicht die annex zijn met de Rijksuniversiteit Groningen, op het gebied van onderzoek (en samenleving), studentenleven, onderwijs, beleid en internationalisering.

Bekijk de volledige nieuwste Unifocus.

Laatst gewijzigd:26 maart 2020 11:21