Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Drie op tien studenten blijft na afstuderen in Groningen

22 januari 2014

Van de tien studenten die afstuderen aan het hoger onderwijs in Groningen, zijn er na tien tot vijftien jaar gemiddeld nog drie woonachtig in de stad. Van die drie woonde er één voor de studie al in Groningen. De kans dat ze na die periode nog naar elders verhuizen, is zeer klein. Ze gaan hooguit naar een plaats in de omgeving.

Dat blijkt uit onderzoek dat Sierdjan Koster en Viktor Venhorst van de faculteit Ruimtelijke Wetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen hebben verricht met Jouke van Dijk, hoogleraar Regionale Arbeidsmarktanalyse. De aanwezigheid van hoog opgeleide inwoners is een reden voor bedrijven om zich in Groningen te vestigen, stellen de onderzoekers.

Lees ook het artikel in het Dagblad van het Noorden: Drie op tien studenten blijft in Groningen

Laatst gewijzigd:14 september 2021 12:10