Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

W.Ray Crozier & Peter J. de Jong. The Psychological Significance of the Blush

17 december 2012
The Psychological Significance of the Blush
The Psychological Significance of the Blush

The Psychologival Significance of the Blush

  • Hardback
  • ISBN:9781107013933
  • Publication date: November 2012
  • 361 pages
  • Edited by: W. Ray Crozier, Cardiff University
  • Edited by: Peter J. de Jong, Rijksuniversiteit Groningen, The Netherlands

The blush is a ubiquitous yet little understood phenomenon which can be triggered by a number of self-conscious emotions such as shame, embarrassment, shyness, pride and guilt. The field of psychology has seen a recent surge in the research of such emotions, yet blushing remains a relatively neglected area. This unique volume brings together leading researchers from a variety of disciplines to review emerging research on the blush, discussing in depth issues that have arisen and stimulating new theorizing to indicate future directions for research. Topics covered include: the psychophysiology of the blush; developmental aspects; measurement issues; its evolutionary significance and the role of similar colour signals in the social life of other species; its relation to embarrassment, shame and social anxiety; and the rationale for, and clinical trials of, interventions to help people suffering from blushing phobia.

Laatst gewijzigd:20 juni 2024 07:34

Meer nieuws

  • 15 juli 2024

    12 miljoen euro voor onderzoek naar impact groene waterstof

    Een consortium dat onderzoek doet naar de sociaaleconomische impact van waterstof met onder andere onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen heeft 12 miljoen euro toegekend gekregen van wetenschapsfinancier NWO.

  • 11 juli 2024

    Toegewijde docent en mentor gedecoreerd

    Op donderdag 11 juli 2024 is José Heesink met pensioen gegaan. Tijdens haar afscheid ontving ze een Koninklijke Onderscheiding uit handen van burgemeester Koen Schuiling van de gemeente Groningen.

  • 27 juni 2024

    Oefenen met VR-kleuterklas wint Nederlandse Onderwijspremie 2024

    Het project ‘De Klas op Orde met Virtual Reality’ van de Rijksuniversiteit Groningen heeft de Nederlandse Onderwijspremie 2024 gewonnen. Het project, een samenwerking van onder andere Jolien Mouw, universitair docent Onderwijswetenschappen, en het...