Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Opening expositie gARTen#04 op 5 april as.

29 maart 2012
Donderdag 5 april wordt de 4e editie van gARTen, het kunstproject van de faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen, feestelijk geopend. Zeven jonge Groningse kunstenaars presenteren hun werk in en om de oude hortus van de Rijksuniversiteit Groningen aan de Grote Kruisstraat. Er is werk te zien van Suzanne Bodde, Christiana van Lammeren, Manon Maring, Hannah Liem, Sander Jorn Vermeulen, Anja Zomer en Job van der Zwan.

Opening
De opening vindt plaats op donderdag 5 april om 16.30uur. Klaas van Nierop, stadsecoloog van de gemeente Groningen en auteur van het standaardwerk over stinzenbeplanting, geeft een lezing over de bijzondere (stinzen)beplanting in de Hortustuin en de relatie tussen natuur- en kunstbeleving. Aansluitend is er wandeling langs de kunstwerken met een toelichting door de kunstenaars zelf.
Over gARTen
gARTen exposities zoekt aansluiting bij de kennis van de gedrags- en maatschappijwetenschappen; door andere invalshoeken te belichten worden nieuwe impulsen geboden aan de gebruikers van de faculteit.

Adres:
Rijksuniversiteit Groningen
Faculteit Gedrags-en Maatschappijwetenschappen
Grote Kruisstraat 2/1
9712 TS Groningen

Openingstijden: ma-do 09-20 uur en vr van 09-17 uur
De expositie loopt van 5 april t/m 31 augustus.

Wilt je op de hoogte blijven van gARTen exposities? Meld je dan aan voor de uitnodigingen op de website en/of op onze Facebookpagina Garten Exposities.
www.rug.nl/gmw/kunst of kijk op www.cityasarchive.nl

Laatst gewijzigd:06 januari 2022 11:47