Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Jeugdzorginstelling Elker stelt Tjalling Zandberg Scriptieprijs in

10 november 2011

Prof. dr. Tjalling Zandberg nam in 2008 afscheid van de Rijksuniversiteit Groningen, na meer dan 30 jaar werkzaam geweest te zijn bij de afdeling Orthopedagogiek. Een groot deel van die periode was hij ook lid van de Raad van Toezicht van de Groningse jeugdzorginstelling Elker. Deze organisatie, die jaarlijks aan zo’n 3.500 kinderen en ouders met gedrags- en opvoedingsproblemen hulp biedt, heeft als dank voor Zandberg’s jarenlange inzet en betrokkenheid bij de jeugdzorg de Tjalling Zandberg Scriptieprijs ingesteld. De prijs zal jaarlijks worden toegekend aan een student - universitair of hbo - die bij Elker voortreffelijk afstudeeronderzoek heeft gedaan en heeft bijgedragen aan de innovatie en kwalitatieve verbetering van de (orthopedagogische) hulpverlening aan kwetsbare kinderen en gezinnen.  De scriptieprijs wordt in eerste instantie voor de duur van 3 jaar ingesteld.

Laatst gewijzigd:06 juni 2019 14:30