Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Dupont Young Professor Award voor systeembioloog Matthias Heinemann

22 juni 2011

Prof. dr. Matthias Heinemann van de afdeling Molecular Systems Biology is winnaar van een Young Professor Award van het chemisch concern DuPont. Hij ontvangt een bedrag van 75.000 dollar.

Heinemann onderzoekt hoe cellen hun interne huishouding aanpassen aan veranderingen in hun omgeving, bijvoorbeeld aan het steeds veranderende voedselaanbod. Hij is sinds 2009 als adjunct-hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen verbonden. Daarvoor werkte hij bij de ETH Zurich.

Het DuPont Young Professors programma ondersteunt veelbelovende jonge wetenschappers die bezig zijn met onderzoek dat op termijn interessant kan zijn voor het chemisch bedrijf. Dit jaar gingen elf van de awards naar jonge hoogleraren die aan een Amerikaanse universiteit zijn verbonden en zes naar hoogleraren in de rest van de wereld.

Noot voor de pers

Meer informatie: prof. dr. Matthias Heinemann