Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Melinda Mills benoemd tot hoogleraar Sociologie van de Levensloop

15 maart 2011

Melinda Mills is per 1 februari 2011 benoemd tot hoogleraar Sociologie van de Levensloop bij de Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen. Mills is bij deze faculteit sinds 2006 werkzaam als Rosalind Franklin Fellow. Haar onderzoek richt zich op de statistische analyse van ongelijkheid en levensloop, en survival en event history analyse. Daarvoor maakt zij gebruik van grootschalige gegevensbestanden van verschillende landen. Mills was een centrale onderzoeker van het prestigieuze GLOBALIFE-project en aanvrager van het European Science Foundation (ESF) TransEurope Research Network en is lid van het ‘Life History’ groep van het ESF ‘Quantitative Methods in the Social Sciences’ programma. Van 2003 t/m 2010 was Melinda Mills ook redacteur van International Sociology, het officiële tijdschrift van de International Sociological Association. Voor haar onderzoeksvoorstel ‘Is Fertility in the Genes? Unravelling gene-environment interaction, fertility postponement and infertility' ontving zij in 2010 een VIDI-subsidie van  het NWO.

Melinda Mills (Canada, 1969) studeerde sociologie aan de universiteit van Alberta, Canada. In 2000 is ze gepromoveerd in de demografie aan de RUG (cum laude). Daarna werkte ze bij de universiteit van Bielefeld (Duitsland) en de Vrije Universiteit Amsterdam. In 2006 keerde ze terug naar Groningen als universitair hoofddocent bij de afdeling Sociologie, Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen van de RUG.

Laatst gewijzigd:04 juli 2014 21:24