Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Dirk Pieter van Donk benoemd tot hoogleraar Operations Management

09 november 2010
Van Donk

Dr. D.P. van Donk is per 1 september 2010 benoemd tot hoogleraar Operations Management aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de RUG. Het vakgebied Operations Management richt zich op het strategische, tactische en operationele beheer van planning, ontwerp, productie en levering van producten en diensten. Van Donk doet hierbinnen specifiek onderzoek naar planning en scheduling in de food processing industrie, en supply chain management en integratie. De leerstoel maakt deel uit van de vakgroep  Operations , met behalve Operations Management de focusgebieden Operations Research en Industrial Engineering (Technische Bedrijfskunde).

Dirk Pieter van Donk (Hoorn, 1961) studeerde econometrie en management & organisatie aan de RUG. In 1995 promoveerde hij, eveneens in Groningen, op het proefschrift Een model voor personeelbesturing. In 1990 kreeg hij een aanstelling als universitair docent Production/Operations Management en in 2002 werd hij universitair hoofddocent. Van 2001 tot 2006 was hij de coördinator van promovendi bij de onderzoekschool SOM. Van Donk publiceert met grote regelmaat in internationaal hoog aangeschreven tijdschriften, waaronder het Journal of Operations Management. Op 1 mei 2010 werd hij tevens benoemd tot directeur van het research-instituut OPERA (Operations Management & Operations Research).

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:54