Skip to ContentSkip to Navigation
About us Latest news News News articles

Jij mag niet meedoen! Daisy Michiels, Sofie Kuppens en Hans Grietens.

15 oktober 2010
.
.

Jij mag niet meedoen! Agressie tussen kinderen anders bekeken. Daisy Michiels, Sofie Kuppens en Hans Grietens.

Aantal pagina's 152
Uitgever Lannoo
Publicatiedatum: 17-08-2010
ISBN:  9789020990713   

Agressie bij kinderen is een acuut probleem. Al te vaak wordt agressie gelijkgesteld met vechten of schelden. Er bestaan echter ook subtielere vormen van agressie, die diepe wonden kunnen slaan: roddelen, kinderen uitsluiten of negeren, manipuleren...
 
Deze vorm van agressie wordt in wetenschappelijke literatuur samengevat onder de noemer 'relationele agressie'.
Hoe herken je relationele agressie? Waarom is preventie zo belangrijk? Hoe kun je slachtoffers helpen? En hoe kun je daders begeleiden? Wat als relationele agressie uitmondt in echt pestgedrag?

De auteurs van dit boek volgden drie jaar lang 600 kinderen uit de basisschool. Dit boek is het resultaat van de inzichten die uit hun onderzoek zijn gegroeid.

Laatst gewijzigd:11 februari 2020 15:48

Meer nieuws

  • 24 januari 2022

    Doofblinden hebben plezier dankzij zintuigenverhalen

    De Rijksuniversiteit Groningen onderzoekt samen met Koninklijke Kentalis of zintuigenverhalen – verhalen die via bijvoorbeeld geur of aanraking verteld worden – kunnen helpen om communicatie met doofblinde mensen te verbeteren.

  • 11 januari 2022

    Open access boek leert onderzoekers programmeertaal ‘Julia’

    Op 1 november 2021 heeft PhD student psychologie Rik Huijzer een open access boek over programmeertaal ‘Julia’ gepubliceerd. Met het boek hoopt hij onderzoekers handvatten te geven om zelf met Julia aan de slag te gaan.

  • 14 december 2021

    Generations and Gender Programme opgenomen in ESFRI Roadmap 2021

    Het Generations and Gender Programme (GGP) is officieel erkend als belangrijke onderzoeksinfrastructuur. Op 7 december werd bekendgemaakt dat het programma één van de elf projecten is die in de ESFRI-roadmap 2021 worden opgenomen.