Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsNieuws en agendaNieuwsberichten

FEB alumnus Riko Ooijevaar wint Dutch Marketing Thesis Award 2010

14 juni 2010
Riko Ooijevaar
Riko Ooijevaar

Voor zijn scriptie "Social networks - The search for social capital" heeft oud-FEB student Riko Ooijevaar op 8 juni de landelijke Marketing Thesis Award 2010 gewonnen. De prijs, die voor de vijfde keer werd uitgereikt, wordt jaarlijks toegekend aan het beste afstudeeronderzoek van marketingstudenten in Nederland. Ooijevaar won voor zijn thesis ook al de Leeflang Scriptieprijs van de vakgroep Marketing van de FEB. Aan de Dutch Marketing Thesis Award is een bedrag van 2500 euro verbonden.

Voor de Dutch Marketing Thesis Award kiezen de marketingassociaties in de verschillende steden hun beste marketingscripties en die gaan vervolgens door naar de finale. Een jury, bestaande uit Patrick Ruys van VODW, Janny Hoekstra van de FEB, Peeter Verlegh van de Erasmus, Hans Hagenaars van ING en Theo van Vugt van het Tijdschrift voor Marketing, beoordeelde zijn thesis uiteindelijk als beste thesis. De jury hanteert criteria als wetenschappelijk niveau, innovativiteit en praktische toepasbaarheid.

In de thesis award finale op 8 juni bij VODW in Leusden, presenteerden de finalisten hun case in een paar minuten, waarna zij kritisch door de jury werden bevraagd. Uit de top 3 werd Riko Ooijevaar uiteindelijk gekozen. Hij is inmiddels alumnus en werkzaam bij TNS Nipo. Zijn afstudeeronderzoek over segmentatie in sociale netwerken verrichte hij aan de FEB in opdracht van Hi van KPN. Ooijevaar onderzocht wat de relaties in sociale netwerken kenmerkt en liet daar een segmentatie op los. Een segmentatie niet alleen gebaseerd op demografische, psychologische of gebruiksctriteria, maar ook op basis van hun relatie en positie in het sociale netwerk.
De jury prees de heldere en toegankelijke stijl en de nieuwe ideeën van Ooijevaar, ook vanuit wetenschappelijk oogpunt.

Zie ook: Riko Ooijevaar wint Leeflang Scriptieprijs 2010

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:54
printOok beschikbaar in het: English

Meer nieuws

  • 11 september 2018

    Als online consument switcht van smartphone naar pc is de aankoop nabij

    De smartphone speelt een niet te onderschatten rol bij ons online shoppen. Veel consumenten beginnen hun zoektocht op een telefoon of tablet, raken overtuigd van een product en stappen daarna over naar een minder mobiel apparaat (zoals pc of laptop)...

  • 05 september 2018

    Broedplaats voor slimme technologie

    ‘Samenwerking tussen De Hanzehogeschool, Rijksuniversiteit Groningen, het UMCG en industrie op het gebied van slimme technologie leidt tot innovatie en nieuwe bedrijvigheid.’ Dat zegt Hugo Velthuijsen, directeur van het Marion van Os Centrum voor Ondernemerschap...

  • 17 augustus 2018

    Lokale Lasten Calculator maakt vergelijken belastingen eenvoudig

    Voor het eerst kan iedere Nederlander zonder moeite zien hoeveel hij of zij moet betalen aan gemeente, provincie en waterschap. Vandaag presenteert het Centrum voor Onderzoek van de Economie van Lagere Overheden (COELO) van de Rijksuniversiteit Groningen...