Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Riko Ooijevaar wint Leeflang Scriptieprijs 2010

07 april 2010
Peter Verhoef overhandigt de scriptieprijs aan Riko Ooijevaar
Peter Verhoef overhandigt de scriptieprijs aan Riko Ooijevaar

Voor zijn scriptie "Social networks - The search for social capital" heeft student Riko Ooijevaar de Leeflang Scriptieprijs van de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde gewonnen. Deze prijs voor de beste marketingscriptie geschreven door een RUG student wordt sinds 2002 jaarlijks uitgereikt. De winnaar ontvangt een bedrag van 1000 Euro.

 

Riko heeft de prijs uitgereikt gekregen door juryvoorzitter professor Verhoef op 25 maart, tijdens het congres van MARUG, de Marketing Associatie Rijksuniversiteit Groningen. De scriptie, die in samenwerking met KPN ontstaan is, dingt als Groningse inzending mee naar de Nationale Marketingscriptieprijs. 

Het juryrapport vermeldt: "Riko voegt in zijn scriptie interacties in social networks als een nieuwe dimensie toe aan klantsegmentatiemodellen en slaat hiermee een brug tussen theorie en praktijk. Deze scriptie is uit wetenschappelijk en praktijkgericht oogpunt zeer vernieuwend, en tegelijkertijd direct toepasbaar in de praktijk. Een scriptie met een hoog niveau, qua onderwerp, aanpak en uitvoering. " De jury bestond uit: Peter C. Verhoef (jury- en vakgroepvoorzitter), Tom Wilms (Grolsch), Edwin Kooge (Micompany), Tammo H.A. Bijmolt (hoogleraar FEB), Jenny van Doorn (jurysecretaris en universitair docent FEB).

 

Leeflangprijs

De scriptieprijs is in 2002 ingesteld ter ere van het 25-jarig ambtsjubileum van Prof. dr. P.S.H. Leeflang, Frank M. Bass professor of Marketing aan de FEB. 

Er waren dit jaar 10 scripties genomineerd als kanshebbers en de jury vond het algehele niveau van de inzendingen dit jaar zeer hoog. Nummer twee werd Yory Wollerich, die samen met Riko duidelijk boven de anderen uitstak. Zijn scriptie was getiteld: Return on Advertising. Market-Response Study About the Effect of Advertising Expenses per Media Channel on Sales. Nummer drie werd Michelle Belt met haar scriptie “How to Drive Your Customer Metrics?”.

Laatst gewijzigd:31 januari 2018 11:54
View this page in: English

Meer nieuws

  • 12 april 2024

    Oratie Corine Noordhoff: Future ready retail

    Tijdens haar oratie zal Corine Noordhoff inzichten verschaffen in de fundamentele elementen om te overleven en je bedrijf aan te passen in de retailsector. Noordhoffs oratie vindt plaats op vrijdag 19 april 2024, 16:15 – 17:00, in de aula van het...

  • 09 april 2024

    New issue FEB Research Newsletter

    We are proud to present the spring 2024 edition of the FEB Research Newsletter.

  • 08 april 2024

    Nieuwe essayreeks: Duurzaamheidsverslaggeving na de CSRD

    De eerste editie is uit van de gratis essayreeks van UGBS over duurzaamheidsverslaggeving sinds de CSRD. Met tips voor ondernemers. Abonneer om op de hoogte te blijven van nieuwe edities.